Celou konferenci moderuje Lucie Výborná, Český rozhlas

  • 08:30 – 09:00
    Registrace

  • 09:00 – 10:45
    Business 4.0

    ... jak nám využití dat a umělé inteligence pomáhá ve firemních procesech...

    Jak přetavit data na úspěch v businessu

    Vladimír Dědek, ředitel webového a mobilního vývoje, Alza.cz

    Jak se pomocí dat a informací dostat ke znalostem, reálně využitelným k rozhodování, a jak komunikovat složité analýzy tak, aby je manažeři chápali, vzali za své a uměli s jejich pomocí řídit firmu a její procesy.

    Propojení Big Dat a IoT pro optimalizaci a rozvoj businessu

    Jakub Augustín, Big Data Competency Lead, Adastra

    Přeneste se s námi do logistického centra nebo obrovského skladu, v němž se nacházejí tisíce regálů, desetitisíce a možná i statisíce různého zboží a obsluhuje ho několik desítek vysokozdvižných vozíků, tzv. ještěrek. Jak zajistit jeho optimální fungování? Jak ještě více zefektivnit jeho provoz? Logistické centrum osadíme senzory, díky nimž získáme velké množství užitečných informací. Budeme sledovat pohyb ještěrek, příp. jiných objektů, kontrolovat stav zásob a příjem či výdej zboží, monitorovat bezpečnost vybraných zón. V živém demu vám přímo na místě ukážeme a vysvětlíme jaká data z čidel sbíráme, jak je umíme využít a jakým způsobem lze informace doručit uživatelům pomocí dashboardů či aplikací. Seznámíme vás také s naší platformou pro zpracování IoT dat. A na závěr probereme, jak lze konkrétní příklad s ještěrkou využít i v jiných oborech než logistika.

    HR Analytika – jak být více „data-driven“ při výběru a rozvoji talentů

    Luděk Stehlík, Senior Consultant a expert na HR analytiku, Deloitte

    Snažíte se být v HR více "data-driven"? Zakládáte svá rozhodnutí spíše na datech než na dojmech a domněnkách? Během naší přednášky Vám ukážeme, jak konkrétně využívat data ke zvyšování efektivity a účinnosti HR procesů spojených například se získáváním a výběrem nových talentů, s jejich motivací anebo se snahou udržet tyto talenty ve firmě.

    Firemní datová strategie a jak do ní zapadá Customer Data Platform

    Michael Štencl, Head of Business Intelligence, Kiwi.com

    Vojtěch Kurka, CTO & Co-Founder, Meiro

    V této případové studii vám Michael a Vojtěch představí Customer Data Platform jako integrální součást moderní data-driven firmy. Budou mluvit nejen o tom, jak je v době GDPR důležité mít zákaznická data pod kontrolou a opravdu je vlastnit, rozeberou a do detailu popíšou i jak je co nejlépe využít nejen v marketingu, ale napříč celou firmou. Řečníci vás provedou zdůvodněním celého projektu, plánováním a implementací systému z obou stran - jak datově technické, tak byznysově organizační.

  • 10:45 – 11:15
    Výměna názorů u kávy/čaje a občerstvení

  • 11:15 – 13:00
    Sales a Marketing 4.0

    … jak najít a lépe pochopit svého zákazníka a nabídnout mu to, co opravdu chce.

    Zvýšení úspěšnosti akvizičních kampaní o 100 % díky analytice externích big dat

    Zdeněk Demeter, Big Data & Analytics Business Manager, Bisnode

    Zajistit kontinuální růst obchodu je čím dál obtížnější bez ohledu na obor podnikání. Akvizice nových B2B zákazníků je stále nákladnější, ochota obchodníků provádět cold cally čím dál nižší a efektivita získání pozitivních leadů skrze klasická call centra či online kampaně obvykle nenaplňuje očekávání. Trendem posledních let jak v celé západní Evropě, tak již i u nás, je zapojení datových specialistů i do vyhledávání nových obchodních příležitostí. Díky kombinaci interních a externích dat z veřejně dostupných zdrojů dokáží vytipovat společnosti s největší pravděpodobností zájmu o produkt či službu. Zdeněk představí vybrané analytické projekty z finančního a automobilového průmyslu, které pomohly zvýšit úspěšnost akvizičních call kampaní o vice než 100 %.

    Pseudosociální sítě ve financích

    Petr Paščenko, Head of Data Science, Profinit EU

    S využitím technologií velkých dat umíme zreplikovat strukturu sociálních sítí z transakčních událostí. Příspěvek představí metodu a výsledky aplikovaného výzkumu firmy Profinit a Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy, včetně reálné aplikace pro jednu z TOP 5 bank v ČR.

    Velká pravda o našem jídelníčku aneb Big data na talíři

    Tomáš Pětivoký, CEO, Dine4Fit

    Zdeněk Skála, Client Service Director Retail & FMCG, GfK

    Na webu a v aplikaci KalorickeTabulky.cz si statisíce českých uživatelů hlídá příjem energie, živin a kalorický výdej. Každý měsíc tak naskakuje dalších 10 milionů záznamů o konzumovaných jídlech, od "vody z kohoutku" až po značkové balené potraviny. Informace o nákupech, prodejích, médiích a online chování jsou na trhu již standardem. Říká se ale, že láska prochází žaludkem - a zde máme poprvé a jedinečně robustní data o spotřebitelích a jejich stravování. Co nám řeknou o kategoriích a značkách? A jaký obraz nám ukáže cílová skupina, která se rozhodla řešit zlepšení své stravy a z pohledu potravin se tedy chová moderně?

    Cesta od akviziční strategie po využití potenciálu stávajících zákazníků

    Martin Kavřík, CRM analytik, Notino

    Luboš Bednář, Partner & BI Consultant, Intelligent Technologies

    O tom, jak je důležitá schopnost porozumění zákazníkům zejména na trzích, kde již není mnoho nových a další růst je možný především využitím dat současných zákazníků. Ukážeme si přístupy k segmentaci zákaznického portfolia a predikci odchodu zákazníka.

  • 13:00 – 14:00
    Pracovní oběd a networking

  • 14:00 – 15:45
    Forecasting 4.0

    … data a artificial intelligence jako strategický nástroj firem v oblasti prognózování a plánování.

    Jak na základě big dat plánovat online reklamu

    Adam Nykles, Digital Data Officer, KINDRED

    V Česku můžete inzerovat na 40.000 reklamních plochách. Které z nich jsou ale nejvhodnější zrovna pro vaši kampaň? V Publicis Groupe propojujeme při plánování online komunikace surová data z miliard transakcí, panelových kvalitativních výzkumů a interních nástrojů, ze kterých skládáme unikátní Placement Quality Index pro vyhodnocení potenciálu konkrétní reklamní plochy pro konkrétního klienta a kampaň. Díky tomu můžete optimalizovat kampaň nejen na výkonnostní KPIs, ale především na reálný dopad kampaně na značku.

    Forecasting poptávky a optimalizace dodávek pomocí umělé inteligence - případová studie velkého drogistického řetězce z Polska

    Michal Kurcewicz, Principal Industry Consultant, SAS Institute Poland

    Představíme systém prognózy a optimalizace inventarizace, který používá technologie AI ke generování odhadu poptávky a k optimalizaci objednávek doplňování zboží. Používání techniky strojového učení umožňuje maloobchodníkům plně využívat data dostupná v moderní organizaci. Mezi tato data patří nejen podrobné informace o prodeji a propagaci, ale také údaje z věrnostního programu, produktové databáze, e-commerce kanálu, informace o místních událostech, a dokonce i data dodávaná byznys uživateli a další externí zdroje. Popíšeme komplexní proces pro prognózy a optimalizaci objednávek, který zahrnuje čištění dat, tvorbu funkcí a segmentaci časových řad založených na charakteristikách, jako je sezónnost nebo občasnost výskytu. Dále budeme diskutovat doporučenou prognostickou metodu pro jednotlivé segmenty a ukážeme proces optimalizace objednávek. Diskutované systémy byly implementovány u významného polského maloobchodníka.

    Když jde o data, buďte nenasytní

    Milan Marťák, CEO, CEOS Data

    Ve velkém množství dat, generovaných každou moderní firmou, se ukrývají pozoruhodné vzorce a souvislosti. Jaký potenciál ukrývají a jak zajistit, aby dnešní data dobře posloužila i za několik let, představíme na několika data-analytických příkladech z praxe. Připravte svá data na byznys, který si dnes ještě ani neumíte představit.

    Chytrá cenotvorba

    Radim Dudek, Head of R&D, Yieldigo

    Pro rozhodování o cenách v obchodech je datový insight enormně důležitý. Podíváme se, jak na základě prodejních dat porozumět chování zákazníků, předpovídat budoucí scénáře a celý proces automatizovat do efektivního systému.

  • 15:45
    Závěr konference a afterparty

    Nespěchejte domů! Budeme rádi, když se zdržíte na výměnu dojmů s kolegy při sklence něčeho dobrého…